Gay fel enligt sexliberalerna

O så anklagar sexliberalerna mig för att inte vara hetero.

För att jag skrev ett inlägg som ifrågasatte prostitutionen. Tydligen är det nått fullt idag att vara kvinna och inte vilja sälja sin kropp till män, om man är så kallad sexLIBERAL. Då ska kvinnor attackeras. Det ska inte få löna sig att ifrågasätta mäns tillgång till kvinnokroppen och sin egen kvinnokropp. Så fungerar den sexliberala sk debatt man påstått sig vilja ha. Och när man inte känner för att tillskriva mig en sexliberal förolämpning som flata?
 
Då kan man ju alltid anklaga mig i hetsk ton för att vara muslim. Ja, ni läser rätt, det är inte bara fel att vara gay utan även muslim. Muslim används av sexliberalen som ett skälsord när den råkar bli för ilsken och avslöja sin sanna rasistiska färg. Och det här beteendet att anklaga folk för att inte vara hetero och för att vara muslimer är helt accepterat hos sexliberalerna.

För övrigt är det mycket intressant att gå och se på:

Uppsala Pride

..om man inte är sexliberal dvs  ;P

(Och ja jag HAR pojkvän, och han är snygg... )

Ett litet tillägg också, kolla in nya länken till PRIS: prostituerades revansch i samhället i länklistan, och vad de har att säga om SANS och andra nätverk som glorifierar prositutionen, samt läs den blogg (och hennes länkar) genom vilken jag hittade Pris, BunnyJ, min senaste blogg. Det är inte lika glatt, massa färgladda bilder överallt på blommor och bin, det är inte en hemsida som skrivs av någon som betalas heltid av sexköpare för att propagera för sexköpares ökade inflytande över och försörjning av kvinnors kroppar, det är det där dom trendiga debattörerna som glamouriserar prostitutionen vägrar belysa eftersom det inte passar deras liberala fundamentalistiska hållning.

Boktips

Har drabbats lite av läsfeber igen och läst en massa böcker på kort tid, och vill rekommendera två böcker som är rätt olika till karaktär och stil.

Deltagänget av Salka Sandén: Salka som gammal vänsteraktivist talar ut. Blev främst fascinerad av henne som kvinna, som en ovanlig kvinnopersonlighet, hon verkade så farlig och hård. När hon intervjuades om boken av journalisten Kajsa Ekis Ekman i Ordfront fick Salka Ekis att grina. Skrämmande och fascinerande tänkte jag, min vana trogen att dras till destruktiva kvinnor. Sen var inte matchoimagen så supergenomgående i boken utan det bjuds på mer djup än så, i det som verkar vara en rätt ärlig beskrivning. För hugade feminister vill jag rekommendera boken också för att den innehåller två mycket intressanta feministkapitel, min favorit varandes Man på spårvagn även om Möte med unga män på promenad också är stimulerande. Det mest förbjudna raseriet inför manssamhället kan vi prata mer om.

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist som är en roman om vampyrer, är faktiskt också lite spännande feministiskt: vilka knep kan man använda för att skapa oro och osäkerhet hos skräckromansläsaren? Äcklig, men väldigt vacker dessutom. Ska nog inte avslöja mer.

--------        ------------ --------------            --------------               --------------------------------- --------- ---- --
Svensk invandrartjej som kommenterade:  du får jättegärna försöka med ny länk till din blogg.

Och fan vad bra JennyW skriver om det ständiga kravet på "rimlighet" i upplevelser och erfarenheter i mall med den manliga verklighetsbeskrivningen, den människan är så förbannat intelligent och skarp.

Ett yrke vilket som helst

I den folkpartistiska gubbslemsvärlden finns inga sexuella övergrepp eller sexism, bara kontraktsbrott. Stoltast av allt driver man tanken om prostitutionen som vilket jobb som helst, och hävdar att det är löjligt av kvinnor att vilja, ha LUST och vara kåta för att ha sex . Man menar att i vanliga jobb har man ju inte alltid kul och roligt. Det är nästan okej om kvinnor får skador av sexet och utnyttjas ibland - tråkigt kanske, men definitivt inte mer än en arbetsolycka, och en liten olycka på arbetet kan ju lätt hända vem som helst. Man får nästan räkna med det, en liten olycka, ett kontraktsbrott emellanåt. Är man riktigt modernt sexliberal tycker man det är fånigt med krav på lust och lycka för att ha sex från kvinnors håll. Kvinnor ska tillfredställa män inte för att dom själva har lust till det, utan för att det är deras arbetsuppgift att tillfredställa män. Denna sunkiga gamla tanke om kvinnan som osjälviskt och utan lust ska behaga mannen sexuellt, i högsta grad levande i det man menar skulle vara sexradikalt och nytt. Det kvinnor i hundratals år strävat efter, att få ha sex när man själv vill för att man har sexuell lust till det, för att man är kåt, menar bakåtsträvarna är onödigt. De kvinnor man har sex med måste inte vara kåta, dom måste inte ha lust egentligen, möjligen arbetsiver.

När man hyllar deras arbetsteknik och deras professionella handlag, i texten på bloggen, känner man sig som allra mest modern liberal. Och hur dom kan koppla bort kroppen från tanken! Med sån precision, skär av kontakten. Kan det ändå glappa till emellanåt, och signalen gå fram? Ett misstag av den icke uppmärksamme arbetaren som kräver skärpning. Lusten från köttet, eller bristen på lust från köttet, och ändå utföra sina uppgifter, är nått beundransvärt. Att kunna vara bortkopplad, och ändå vara där, och veta från förra gången vad som förväntas. Mannen som tar i den bortkopplade kroppen som på något sätt ändå rör sig. Man erkänner att alla kvinnor inte klarar av det konststycket, det krävs ett proffs för det, återigen med en ton av uppmuntrande beundran. Duktig kvinna. En av de liberala spetsdebattörerna, L , menar att det kanske ligger närmare till hands för arbetarklassens kvinnor. Att koppla bort, stänga av delar av medvetandet, för att orka med jobbet igen. Att genomlida det, som ju ändå ska vara ett trevligt jobb, eftersom man jobbar med människor och ger dom närhet, lycka och tillfredsställelse. Tillfredställelse som ger tillfredställelse även till bortkopplade sinnen. En Mans lycka och lust är en Kvinnas. Via kroppsminnena?

Däremot mannen, hans kropp i så nära kontakt med själen, en ensam lidande själ som plågas av köttets lustar. Som Jesus på korset innan han uppgick i himmelriket och bara kroppen blev kvar. Det manliga lidandet och åtrån är kristligt ren och helig, en stolt levande tradition - Mannen är en kristen person med själsliga behov. Liberalens argument, om mäns behov av sex som måste tillfredställas av prostituerade kvinnor. Manliga kroppar som omöjligt kan dra ur kontakten. Svaga människor som dom starka proffsiga kvinnorna bör hjälpa. För män har rätt att vara lyckliga och välmående, känna sig hela och inte splittrade, som hela sexuella människor. Dock, sjåpigt av kvinnor och feminister att hävda att kvinnor har rätt till välmående och lycka, och att detta är något viktigt och centralt i all debatt om prostitution, och kvinnors sexualitet. Inte det där argumentet om lycka igen nu va, vi diskuterar ju bara kvinnors sexualitet nu.


Muslimska arbetande systrar

Nyast hittade länken om kvinnokamp bland muslimska kvinnor är den svenska föreningen Working Sisters har. Sedan får man säga vad man vill om den lite liberala konfliktlösa synen på företagandet som man kan ana, känner hur den osynlige socialisten skakar på huvet och jag argumenterar med mig själv igen. Föreningen visar ändå på muslimska kvinnor som tar plats, som vill och försöker organisera sig mot islamofobi och sexism. Jag ser på frågan pragmatiskt, det finns ett behov och det fylls. Det pragmatiska perspektivet är det jag den senaste tiden kännt alltmer varit det sätt som funkar inom patriarkatet och med den blaskiga kvinnosolidariteten inom svensk feminism, bortom den utbredda trenden av idealistiskt självförverkligande. Det är vad många kvinnoorganisationer och jourer arbetar efter, dom som åstadkommer något och dom som sliter med grovgörat inom feminismen. För den enskilda muslimska kvinnan som har svårt att bli anställd på grund av att hon bär sjal måste ett eget företag inom rådande ordning där hon kan slippa lite av diskrimineringen, och ge andra muslimska kvinnor möjligheter fria från diskriminering, vara rätt gött. Eller har den socialistiska rörelsen några riktiga alternativ för muslimska kvinnor idag? Vill man ha med några andra arbetare än ateistiska queerkramande sexradikaler som rent hypotetiskt kan heta något annat än Anna Svensson? Visar man det, eller är känslan av skam över att riskera att associeras med den ologiska förnuftshandikappade muslimska religiösa människan större?

Egna pengar och eget rum, är den feministiska devis Virginia Woolf myntade för kvinnan, och den ryms gott och väl inom islam visar Working Sisters.