Plain girls

Rebellious Arab Girl skriver om dom plain girls som nöjer sig med att bara vara söta och fina gifta flickor, inget kantigt som sticker ut och är annorlunda, den här formskapade karaktärslösheten som jag skrivit om tidigare, och den typen känner väl vi igen härifrån Sverige också? Dom fascinerar mig, hur funkar dom? Om vi bortser från att dom gör det lättare för männen att kontrollera dom -  är det att leva ett ansvarsfullt liv att alltid göra det SÅ lätt för sig, att egentligen, strunta i omvärlden, eller i alla fall inte lära sig tillräckligt om den för att kunna göra en vettig insats? 

Sen antar jag väl att det här inlägget lika mycket handlar om mig och min underliga karaktär..  ;)  men jag iakttar hur det påverkar livsförloppen, för de kvinnorna som gör det oförskämt lätt för kontrollerande män och oss som inte gör det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback