Skamligt uppträdande av Svenskar

Jag tänker inte kommentera Åkessons rasistiska utspel i Aftonbladet eftersom alla de felaktigheter som sd:s politik bygger på redan har lyfts fram av flera framstående forskare och kritiserats av muslimska intresseorganisationer, mer än att det är det här många inom vänstern har förutsett skulle bli resultatet av normaliseringesprocessen av Sverigedemokraterna, som försvårar för tidningsredaktioner att säga nej till det som tidigare betraktades som extrema element som självklart inte hade i de stora tidningarna att göra, som framförallt Moderaterna och deras ungdomsförbund varit drivande i, genom inbjudningar till gemensamma diskussioner/debatter etc. Uppenbarligen finner man inom Moderaterna inte SD som extrema nog att hålla en distans till. Det är en skrämmande utveckling som dessa naiva frihetliga "diskussions"ivrare nu har fullt sjå med, och det ska de ha eftersom de har drivit utvecklingen hit.

Annars vill jag lyfta fram rapporten om vardagen för slöjbärande muslimska kvinnor: "
Hemma och främmande i staden - kvinnor med slöja berättar", som blir effekten av att sd:s ideologi förärats alltmer utrymme.

Kommentarer
Postat av: Amanda Svalin

Båda sakerna visar att främlingfietligheten och islamifobin håller på att rota sig rejält.

Om det var bra av aftonbladet att publicera den är en svår fråga. Redaktören sade at det var för att visa vilka åsikter SD har och att påvisa att de inte delar samma åsikter som alla andra vilket i och för sig kan vara positivt. men å andra sidan kan man normalisera sådana åsikter och det är heller inte bra så jag är kluven.

Postat av: Anonym

Det tror jag inte alls vore det mest effektiva, då förbud av nazistiska partier i Tysklande inte förhindrat högerextremismens utbredning. Det som hjälper är att man visar på hur det är det ekonomiska systemet det är fel på och vilka som gynnas av det, och inte ett skuldbeläggande av de som det diskriminerande system slår mot.

2009-11-17 @ 11:12:04
Postat av: Anonym

Okej.. schysst attityd "1". Jag lovar dig det är sant, men jag har inte tid att leta fram var jag läste den eller den undersökningen och forskningen för att en läsare är överdrivet misstänksam. Leta själv lovar jag att du hittar det nånstans, det är ingen nyhet direkt om man ser till utvecklingen i Tyskland efter andra världskriget..



Sen å andra sidan tror jag det för de flesta verkar som att du inte vill tro på nått som inte stämmer överrens med dina moderata övertygelse, vilket minskar motivationen att svara på dina uppfodrande frågor.

2009-11-18 @ 22:17:35
Postat av: Lilly

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 05:49:16
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-07-20 @ 09:48:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback