Det är heeeeeeelt naturligt

Hittade en rolig bok på bibblan om det kvinnliga könsorganet som hette Lilla Snippa-Boken. Förutom en massa roliga/hemska/knasiga ord på det kvinnliga könsorganet, såsom exempelvis saker som Pälsburgare, Slangklämma och Kebab, stod det också lite om muslimer och sex som ifrågasätter fördomar man ju faktiskt hört här och där, jag tänker specifikt på en Folkpartists blogg men jag gissar att det finns fler:

" -Många tror att vi inte pratar om sex bara för att vi är muslimer. Jag pratar ofta med mina väninnor om sånt, men det är ingenting som män eller andra utanför vår grupp någonsin får veta. Jag berättar mycket mer för mina väninnor än för min man.

-Vad jag hört pratar vi mycket mer öppet om sex och våra könsorgan än vad svenska kvinnor gör. Här i Sverige är kvinnorna mycket mer pryda och försiktiga än vad ryktet säger att de ska vara. Det står ju väldigt mycket om sex i tidningar, men det verkar göra att man pratar mindre om det."
(sid. 21)

Säger Amina från Marocko som bor i Sverige.
 
Det kanske redan är självklart för de flesta, eller? Sådär "Wake Up!" Morgonsoffan.. Men pryd och att man har svårt att prata om sex tror jag inte, vad jag känner igen, ingår i den "gemene svenskens" uppfattning om svenskheten. Fast när jag tänker efter så, jo jaa.. Det är väl därför Snippa-böcker skrivs om det kvinnliga "namnlösa" könsorganet, för att man just varit så dålig på att prata om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback