I Sharazads smak

Jag är ledig förmiddan, N har gått till jobbet, och helt i enlighet med min fixeringsautism så jag hittar ännu massa mer muslimlänkar som är så intressanta. Det kommer lite längre inlägg sen, så småningom...

Muslimpositiveblogspot.com tycker också att rapporteringen om muslimer och den muslimska världen har mer att ge av goda nyheter. Där läser jag bland annat att världens yngsta professor är 19 år och en muslimsk kvinna vid namn Alia Sabur. Hon började t.ex läsa och prata vid 8 månaders ålder..

Brain versus Beauty. Mediegranskarna på Muslimah Media Watch som har koll på hur muslimska kvinnor porträtteras i media har också ett inlägg om moderna Pakistanska skönhetstävlingar som man inte vet om man ska skratta eller gråta till.. mest underhållande ändå, precis som den föredömliga modernismen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback