Spel icke vara trist?

Har tidigare skrivit om spelet www.Swedkid.nu som var ett spel om rasism och fördomar för den yngre generationen, nu kommer det  också nått för oss gamlingar. De två spelutvecklarna Katja Rosén och Isabel Bävermalm har spännande visioner om att spel kan vara så mycket mer än bara skräck och skjuta (adrenalinkickar kan ju iofs vara kul, jag säger bara counter strike och silent hill), och håller på att skapa spelet Detektor som ska handla om rasismens strukturer. Katja Rosén säger att "Det finns fördomar om att kvinnor inte gillar att spela dataspel, men jag menar att det är helt fel. Jag har arbetat som receptionist under mer än tio år och det finns nog inga som spelar lika mycket spel som mina arbetskamrater. Men de spelar inte World of Warcraft utan små minispel på nätet som man enkelt kan pausa".

Just nu söker dom pengar för spelet, så känner du dig förmögen varför inte ge dom en slant? Läs mer om brudarna på deras egen sida http://unicornsunset.se/index.html

Här har man skrivit lite mer om dem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I övrigt, fan va less jag är på folkpartister som normaliserar Sd. Fp tolererar visst vad som helst inom sitt parti, tänker inte ens länka dit. Och moderaterna tar "debatten med dem", i övrigt enligt undersökningar det mest Sd-vänliga partiet, dvs säger att deras lögner och propaganda ens är värda att ta på allvar (Sd är ju ökända för att ljuga om siffror och lägga till en nolla här och där det passar dem). Red Metal har skrivit mycket bra om detta, läs!

Kommentarer
Postat av: Red Metal

Åhh tack för länken. Mitt favoritspel är Zookeeper som går att spela här: http://emuse.ebaumsworld.com/games/play/941

Postat av: sidekick

sött. lite samma som drmario, som jag fixat alla banor på hehe..

2007-04-18 @ 18:06:01
Postat av: kamikaze igen

www.escapefromwoomera.com e annat lovande spel

2007-05-22 @ 17:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback