Svensk pojkvän

Min syster ringde precis och grät. Dom hade bråkat hon och hennes pojkvän. Det hade börjat med att han tyckt hon var sur för länge, hela dan, och då tyckte han att han hade rätt att få värsta utbrottet på henne och kalla henne värdelös och köra med lite olika härskartekniker som att torna upp sig över henne med sin längd så hon blev rädd. Hon hade sagt åt honom att hon inte ville att han skrek på henne. Det hade slutat med att hon gick in på toaletten och skar sig i armarna. När han har blivit arg någon gång innan har han slagit näven i väggen, precis brevid henne så hon blir rädd, fast hon säger att hon vet att han aldrig skulle slå henne, så då är det ju okej? Så har ju min fd också gjort, hål i väggen. Det här är en av de vettigaste killarna jag träffat i Sverige, så hur är de dåliga?

Kommentarer
Postat av: sidekick

Uppdatering: Han höll fast henne i handlederna idag. Det är verkligen en jättetrevlig kille egentligen.

2006-05-23 @ 23:19:13
Postat av: sidkick

Uppdatering: Varför blev jag inte lesbisk när jag hade chansen?

2006-05-24 @ 09:42:04
Postat av: kamikaze

hmmm, trevlig Egentligen?

förerdrar nog analyser i stil med: han är snäll OCH dum och det är inte ok. Han är jättetrevlig när han vill, och han begränsar din systers rörelseutrymme när han vill. Båda grejerna e han och just själva bytandet mellan trevlig och hotande är också han. Han e ansvarig för sina dumma handlingar även när han e snäll, och han är ansvarig för sin inkonsekvens.

Inkonsekvensen är väl dessutom det kanske farligaste? tror jag.

Postat av: sidekick

Jo det är ju så.. men det hon som själv måste inse det, som alltid när det gäller sånt där så måste hon göra valet och att pressa henne tänker jag kan ge motsatt effekt så jag har fokuserat på att peppa henne och att hon har rätt att kräva respekt utan att fokusera på honom och hur han är så mycket, eftersom hon fortfarande är kär i honom..

Inkonsekvensen är det farligaste.. Känns tryggt i alla fall att hon vågar ringa mig och berätta, så hon inte skäms eller har fått för sig nått annat tokigt att det verkligen är hennes fel..

2006-05-26 @ 13:12:59
Postat av: kamikaze

sant. lycka till med stöttandet.

2006-05-27 @ 17:52:31
URL: http://thisisnotpublicspace.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha, jag tror inte att han begår Hedersmord iaf.

2007-02-26 @ 00:59:25
Postat av: sidekick

haha (var det nått som var roligt med mäns våld mot kvinnor Sanna?) Sen måste jag fråga, är du döv-blind eller har du missat att de flesta kvinnor som mördas och misshandlas och våldtas gör detta av svenska män.
Vad spelar det för roll om mordet sker i namn av familjens heder eller den svenske pojkvännens heder (jodu det sker)? Va? Du menar att en svensk pojkvän som mördar sin flickvän är gullgegull för att han är svensk, så länge han inte motiverar brottet med att det handlar om heder utan om att flickvännen var en dum hora, som ju svenska män gör. Din kommentar är fullkomligt idiotisk!
nä fan va less ja är på puckade okunniga personer som du som tror att de vet nått för att de gått på rasistiska fördomar, vad fan vet du om hedersrelaterat våld eller våld mot kvinnor överhuvudtaget? Du framställer dig som en idiot.

2007-02-27 @ 14:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback