Negar Josephi

Negar Josephi sätter fingret på något viktigt såhär på minnesdagen av förintelsen. Sd försöker splittra ett antirasistiskt motstånd genom att hetsa grupper drabbade av rasism som fördomar, diskriminering och ekonomisk utsatthet etc, mot varandra. Dock vill jag tillägga, gäller detta ju inte enbart Sd, också socialt accepterade liberala politiker har valt att ställa muslimer och judar mot varandra och bortse från gemensamma intressen, för att kunna attackera muslimer under "antirasistisk" flagg. Fint att Josephi skriver en sån artikel på en dag som just förintelsens minnesdag, och på så vis sätter antisemitismen i sitt rättmätiga större sammanhang, där rasismen omfattar hela samhällsstrukturen och kulturen.

Kommentarer
Postat av: Iris

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback