Kvinnliga länkar

Kvinnor som svenska feminister pratar alldeles för lite om och för lite med, kvinnorna i invandrarföreningarna som stärker kvinnor. Feminister kan bli bättre på att söka sig till dessa föreningar, bjuda in och bjuda till. Nya Bang-redaktionen ville visst få med invandrarkvinnoföreningarna, om det har hänt har jag missat det, gör man såna utåtriktade reportage och frågar?

Ibland tycker jag om att bara läsa om att dom finns,
nånstans därute i allmänheten och gör gott. Att det händer bra saker som jag inte fått veta om, att det finns bra människor jag aldrig mött. En liten injektion hopp. Så jag samlar lite länkar och modelerar lite i min omvärldsperception.

Kurdistans Kvinnoförbund i Sverige

Via Somaliska Kvinnoföreningen hittar jag en intressant text om kvinnlig könsstympning.

Läs om Arabiska kvinnoföreningen* och Dalala Abdelgani, Nora Al-Mauly och tjejgrupperna

Farzaneh Pashakhanlou, och Iranska kvinnoföreningar

Internationella kvinnoföreningen , och Internationella Qvinnoföreningen Karlstad

Romska kvinnoforum

Internationella Kvinnoförbundet

Bosnien och Hercigovinas Kvinnoriksförbund  

*  Klistra in länken i fönstret och öppna: minheder.nu/Arabiska%20kvinnoforeningen%20med%20projektet.doc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback