Bayou

Har hittat serien "Bayou" av Jeremy Love tack vare en vän och vad passar inte bättre att vidareföra till bloggen. Med den mörkhyade flickan "Lee" i huvudrollen, för ovanlighetens skull. Serien skildrar bra hur rasismen representerar sig hos barn också idag, rasism och vänskap blandas omvartannat och utesluter inte nödvändigtvis varandra. Rasism som ekon från vuxenvärlden men ändå levande i relationen mellan barnen. I övrigt är serien hur spännande som helst med Alice i Underlandet-känsla blandat med zombieskräck. Läs!

forts. del 2 av 3 kommer i April. Man får ge sig till tåls..

Kommentarer
Postat av: Emre.G

Syster,



Tack för ditt stöd. Och man blir upprörd. Nu när boken kommer ut har rasisterna också börjat igen. Du en fråga, jag har fortfarande ingen koll vem du är. Pratade med en kollega, Lina Engström på Länsstyrelsen om dig men jag minns inte riktigt vad hon sa om dig... Har du mobil, msn eller något annat där man kan ha mer kontakt.... Jag gillar dina texter skarpt och våra ideologier är sig lika enligt mig i alla fall...:).... Det vore kul att samarbeta mer med dig...? Vad sägs?

Postat av: Emre.G

svara direkt till [email protected]

2009-08-20 @ 13:29:48
Postat av: Tasnim

Salam,



Jag ville bara meddela dig om ett intressant projekt som jag har varit med i under sommaren. Projektet arrangeras av Kista Folkhögskola och tanken är att publicera ett tvåspråkigt (engelsk-svensk) online magasin för muslimska tjejer: Muslima.Ink



Vi har nu haft en hel del bidragsgivare från tjejer i länder som Malaysia och Egypten och Libanon, men tyvärr har vi inte haft så mycket svar från muslimska tjejer i Sverige. Nästan allt av det vi har är på engelska. Detta är synd, eftersom tidningen är främst för de svenska muslimska befolkningsgruppen!



Vi behöver särskilt redigerare som har svenska som modersmål. Jag undrade om du skulle vare intresserad av att vara med, antingen som bidragsgivare eller som redaktör?



Mvh,

Tasnim

2009-08-21 @ 11:54:43
URL: http://www.tasnimx.blogspot.com/
Postat av: alex

Lästee en intressant essä härom dagen. Den kanske kan intresserade dig... "De osynliga indierna" på DN essän.



Tack för en intressant blogg!

Alex

2009-08-24 @ 19:47:33
Postat av: sidekick

Tack Alex! Ska kolla upp det om jag får tid, det är ont om den nu.

2009-08-25 @ 21:39:05
Postat av: sidekick

Tasnim, Emre: Jag har mailat er.

2009-08-26 @ 20:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback