Sverige-Egypten

Dagens leende här ..

"... Efter 14 dagar åkte jag tillbaka till Sverige och fick berätta hela nyheten för min pappa som då höll på att få dåndimpen. Alla olyckskorpar började kraxa...."han är muslim, han är arab, han kommer att börja slå dig, du måste gå klädd i slöja, han kommer att låsa in dig, om ni får barn kommer han att ta barnet och åka tillbaka till sitt hemland osv osv"


Inget av detta har fortfarande hänt, och kommer inte att hända heller,,,inshallah (ibland använder jag det också, men när det passar in) Annars kan jag ge en liten språklektion av vad Inshallah betyder. Direkt översatt betyder det "om Gud vill", men när en arab säger det kan det också betyda, "kanske", eventuellt, om jag orkar, om jag har lust, om inget annat dyker upp, det är också ett effektivt sätt att sätta stopp på en diskussion...ngn insisterar på att den vill ngt, den andre svarar "inshallah" så är diskussionen ur världen. ..."


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns ett forum på internet för dig!

Systrar I Islam

- ett forum för systrar i Islam (OBS! Endast för konvertiter!) och

även för kvinnor som är intresserade av att lära mer om Islaam!

http://www.systrariislam.se/forum/index.php

Välkommen! Men låt inte detta synas som en komentar i din blogg, pga att inte fel personerska komma åt forumet insha'Allaah! Barak'Allaah feeki! Och varmt välkommen!

2009-01-19 @ 21:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback