Hur är kvinnorna för Sverige i Eu?

Javetinte. Ibland så kan man ju tappa musten, man ska va så rätt och duktig. känner ni igen fenomenet? Utbrändhetskänningar eller vanlig uppgivenhet. men när det inte finns nån annan som kan göra det, eller gör det, så ja, vad ska man göra. varför ska jag bry mig så mycket om "kvinnors väl"? Det är ju förbannat fånigt egentligen ju. Omodernt. Kvinnor tycks vilja bli plågade, förgjorda, så varför kan jag inte bara acceptera undergivenhetsdansen. Jag försöker ibland faktiskt för att stå ut en stund och vara normalare, men i längden kan jag bara inte låtsas om det så långa stunder. Och det finns tydligen, japp ja träffade en, muslimer som röstar på fp, trots deras senaste utspel. Och invandrarkillar som dissar feminister och feminister som dissar invandrare och vette fasikens. En kamp mot alla och allt och man känner att "jaha nämen då skiter vi i det här då, om ni vill ha det jobbigt så varsegod. Tids nog när ni tröttnar på att våldtas, utnyttjas och underordndas säger ni ifrån. Om ni vill.". Jodå jag upplever motsatsen också, bra här och där, men ibland vet man att man offrar en massa genom att vara så "medveten", eftertänksam och känslig och lyssnande och, omöjlig. Speciellt eftersom man samtidigt hela tiden just inte försöker vara alls omöjlig. Det finns ingen plats för det i den här världen, eller? Ja ni hör ju så ja låter. Håhå jaja varför är ja och alla inte bara mer som Malin... Cissi Wallin (metro 09-06-01) beskrev den moderna svenska liberala kvinnligheten bra, som kontrast till de pretantiösa männen som har så mycket rum:

"Den moderna kvinnan ska däremot vara lättsam, rättfram, rå och iskall. /.../ alla gillar en lite mer bara man är som en kombo av Malin i "Saltkråkan" och Jeanne d´Arc. Söt men hård fast absolut inte flumpretto. För det epitetet har den moderne mannen något slags patent på."

Som Filippa Reinfeldt. Ella Bohlin. Adliga Corazza-Bildt försöker väl tupera sig till söthet. Och fp-marit bakar söta svenska vetebröd att truga med istället. Nassarna har ett ord för det kvinnoidealet som liberalerna praktiserar - sköldmöer. Sveriges sköldmöer i Eu. Hm ja vi bryter ju verkligen inte mot dom nationalistiska vindarna i eu.parlamentet..

Men sd kom inte in parlamentet, sd blev snuvade på pengar, skadeglädje i detta. Lite mer saker kan jag kan alla göra, det finns små energidepåer här och där ändå, dom ska bara disponeras väl. Det blir både bättre och sämre. Både och, och lite av varje och det går inte alltid att skilja åt. Och man kan känna sig som ett såkallat rö för vinden, en liten småsten som virvlar runt i bränningen, med viss tyngd men inte tillräckligt. Ibland är det jobbigt men jag har alltmer börjat uppskatta känslan, att tappa kontakten med bottnen och en stund ibland att bara flyta i stillhet och betrakta molnen ovanför.


Äh.

Modest Mouse -Dramamine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback