Balsam för trasiga kvinnosjälar?

Inte för att jag gillar Anna Anka, men när jag via parodierna på Hollywoodfruarna råkade halka in på ett youtube-klipp på några länkar kunde jag dels lägga märke till att polackhatet var alive and kicking.

"Anna åk hem till Polen!"


"HA HA She is a polack pretending to be a swede...

Anna Anka - en polsk fattiglapp!!!"


"den hemska människan är ju adopterad från polen och har noll kontakt med sina föräldrar i sverige, de har inte ens fått träffa barnbarnen. bra jobbat anna.."


"And Yes, Polish people are in general quite rude."


"Well, fact is that she is adopted from Poland.. Swedes are much more nicer!!"


"So her mom is Polish...now you know where she gets it from."


"She is not swedish, polish ugly whore and of course stupid ..I wonder if all poles are this dumb?"


och så fick jag ändra min uppfattning delvis om Anna Anka. En egensinnig person hade kommenterat, och på sätt och vis kan jag hålla med:

"Gud, vad skön hon är. Impulsiv, orättvis, arg på allt o alla. Det är som om Lilla My hade stigit ut ur Tove Janssons sagovärld. Balsam för trasiga kvinnosjälar."


Men det är bara rabiata kvinnor som hyser ett kvinnohat som får sådant genomslag hos anti-pk ivrarna och i medierna.

Hursomhelst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback