Min hjälte

Tycker Andreas Malm pratar bra i den här intervjun bl.a. om ett praktiskt förhållningssätt som inte skapar en okonstruktiv konfliktlinje mellan troende och ateister. Han har hyllats mycket den senaste tiden, men jag tror samtidigt han är lite "rätt man på rätt plats vid rätt tid". Kvinna till Kvinna är en kvinnoorganisation som länge arbetat under denna praktiska devis, men att kvinnor och kvinnorganisationer länge vetat om det konstruktiva i att förhålla sig till praktikaliteter får inte riktigt samma WOW-effekt. Det är mer, kvinnor som pysslar med Kvinnofrågor, utan allmän relevans. Malm gör en insats mot islamofobin, och ger en mer rättvisande bild av hur det kan vara än vad vi annars får tilldelat oss i media. Men att han väljer att kritisera ett väldigt extremt uttryck för kvinnohat väldigt långt borta- legaliserad våldtäkt- känns bara som ett väldigt lätt sätt att casha in på applåderna och slippa "balansgången". Jag tycker inte att detta är en fantastisk kritik, alla dom där små vardagliga blandade uttrycken för kvinnohat här idag, som jag skrev om i förra inlägget, känns däremot som en utmaning att påpeka, och kunde infogas till en kritik av hans egna manliga privilegier.


För att väga upp mina ju supertrista skepticismer tänker jag resten av helgen hänge mig åt denna superfeminina solskens sång ..Come on Join in.. My life is sunshine lollipops and rainbows..trallala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback