Imponerande saker och hemska tankar från en rätt snäll kvinna

Att vara snäll mot en små-autistisk man som begagnar sig av härskartekniker.

 

Du sitter där, fula man

Manchesterbyxorna är uppdragna till armhålorna

Håret är fett och tänderna står ut åt alla håll

Du har precis försökt imponera med att berätta detaljerat om snurrhastigheterna på lpskivorna, med historiska utläggningar

Du säger 'nu ska jag tala om hur det är för dig'

Jag tänker 'ditt jävla miffo, jag borde säga åt dig hur störd du är, men jag tycker ju synd om dig, och dessutom orkar jag inte bry mig tillräckligt. Det är faktiskt synd om dig, för du är ensam och ser ut som fulhetens stereotyp där du vinglar fram med din rosa cykelhjälm, glasögon tjocka som flaskbottnar och bruna sandaler'

Istället nickar jag och försöker le lite och hoppas tiden ska gå fort, man slår ju inte på de redan svaga

Du tar en ny bit av kakan jag bakat, utan att kommentera att den var fucking underbar

Biten du tar är ungefär halva kakan, fast du är fet redan och trycker in den i din fula ointressanta babblande mun

Trots att du har någon form av autism har du i alla fall lärt dig använda de grundläggande sociala härskarteknikerna mot kvinnor. Det är det enda som imponerar på mig. För det är ju så! Det är så inrotat så varenda med mentalt funktionshinder har fattat det, saknar du all form av social kompetens har du i alla fall fattat det, det är som en naturlag kvinnoförtrycket, som gravitationen eller nånting. Du kan heta BennyBalans, nu gör ju inte just du det utan en annan stjärna men i alla fall, och vara killen som är 45 år och fortfarande cyklar med stödhjul, ÄNDÅ har du fattat det. Det ÄR imponerande.

 

Sen får jag berättat om en stark kvinna som bodde i ett hus här förr i tiden. Hennes man hängde sig i ett träd i närheten, efter kanske 14 års äktenskap och massa barn. När hon upptäckte det gick hon bara rakryggad ut, plockade ner honom ur trädet, och bar självmant in honom till huset igen i sin famn. Då är man stark.


Kommentarer
Postat av: kamikaze

vilket fantastiskt inlägg.
och ja, helt amazing det där med härskarteknikerna, hur går det ihop?

2007-05-22 @ 17:01:22
Postat av: Maria

Helt fantastiskt inlägg. Ditt förakt för svaghet lyfter fram en ofta skickligt dold del av modern feminism, men du skyr ju inga medel.
Keep on keep it on!

2007-06-02 @ 08:14:36
Postat av: sidekick

Jaha du Maria, det är alltså bra med manliga härskartekniker och inget man som kvinna får störa sig på?
Egentligen ska jag väl strunta i när personer som jag aldrig träffat i verkliga livet och som inte vet det minsta om mig talar om för mig att jag "inte skyr några medel".. ?? Men om du är intresserad vad jag, och andra feminister, tycker om förakt för svaghet så kan du ju kolla här http://www.feminetik.se/diskutera/index.php?fid=4&mid=98430 inlägg tex # 1 o # 34 o # 41 från mina highdays på feminetik för länge sen om min syn på detet, i stora drag är det väl som nu. Enjoy!

2007-06-04 @ 00:45:43
Postat av: Henric

Jag har några män i bekantskapsperiferin som skulle må bra av att begrunda detta inlägg. Jag får nästan dåligt samvete på två håll över hur undeerhållande jag tyckte att texten - trots ämnet - var:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback