Det är bara tvål, men ändå inte

Ja det var appropå den störiga flytande tvålens reklamkampanj med välretuscherade fd/nuvarande något äldre modellkvinnor som ska se till att den lönsamma kvinnoutseendeångesten håller i sig så långt upp i åren det går, ty denna tvål kan bara användas av kvinnor, de som kanske var lite för unga och inte fångades upp av alla de snorsmala väst-idealen i Sex and the city och Housewifes-serien. Det i alla fall jag har sett fram emot i min ålderdom är till stor del att bara njuta, äta mycket kakor och bullar och kanske se ut som en liten babuschka, kanske med huckle, inte att bli en kroppsångestpiffig tant. Men det vete fan om min plan går vägen, nu med alla dessa fantastiska produkter kan man ju försöka se ut som 22 upp till 70, och all den press det skapar. Den där queerigheten som märks alltmer uppåt åren är lite läskig kanske, gubbarnas bröst växer och gummor som trimmar hakan med rakapparaten varje dag (rätt vanligt) men ju rikare desto längre kan vi hålla på med den eviga fajten, och nästan alla har ju råd med flytande tvål.  bilden Det är något speciellt med dessa småqueeriga babuschkor som brer ut sig i offentligheten utan att konsumera, självklara i sig själva på något sätt. Jag saknar dem här.

 


 Och så  tycker jag ni ska lyssna på "The Teatcher" med The Baboon Show.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback