Mattias Gardell och Nyamko Sabuni i Existens

inte missa Tv ikväll, 20.30 kanal 2 om islamofobi, hedersrelaterat våld och folkpartistisk galenskap. Existens känns som ett av dom där extremt vettiga programmen med lite avslappnad stämning som inte går ut på att sätta dit den man intervjuar som man får hoppas inte försvinner i alliansens kulturpolitik. Kan komma väcka en del debatt och schism mellan mig och konservativpappa i tvsoffan, han väste lite redan när jag nämnde att jag skulle kolla på det ikväll, så det blir nog intressant..


Kommentarer
Postat av: Samuel

Intressant och bra blogginlägg: tack för tipset!

Helt riktigt, det finns alltför få TV-program som analyserar och diskuterar utifrån en intention att också vilja förklara - än det ständiga simplifierande i form av svar eller vitt.

Tänk hur många gråskalor det finns som aldrig tas upp eller personer samt grupper som medierna glömmer att belysa: kristna palestinier, arabiska israeler, sekulariserade araber eller homosexuella araber och...ja, som tur är ser världen tämligen lika ut vart vi än kommer och den mångfald som vi har hos oss finns även på andra platser.

Och den berikar oss ständigt ur alla perspektiv!

Postat av: sidekick

jo präcis, :) nästa program om kristdemokraternas massvandring till sverigedemokraterna ska också bli intressant..

2007-02-22 @ 22:23:18
Postat av: Samuel

...snälla: prata inte om Kd - vi fikade för en stund sedan och jag vill inte gärna tänka på saker som får mig att må dåligt då!

2007-02-22 @ 23:22:37
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: ilse-marie

Missade programmet, men håller med om att Excistens är ett av de bästa programmen för diskussion och reflektion. Det behövs sannerligen nu när allt ska vara snabbt och ytligt.

2007-02-23 @ 14:15:29
URL: http://ilsemarie.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback