Smarta feminister

Surfade in på IQ-föreningen Mensas hemsida och hittade ett test där.  Egentligen tror jag inte på intelligenstest som sådana men likväl. Mensa-testet var intressant för det testade förmågan att se mönster och samband. Jag scorade helt okej. Då började jag fundera, är det så att feminister är personer som lättare ser mönster i sin omgivning; som strukturer till exempel, än sina medmänniskor? Alltså, min teori är att feminister är smartare än andra människor enligt Mensas - mönster och sambands definition av IQ. :) Jag har i alla fall aldrig träffat en feminist som inte jag uppfattade som smartare eller mycket smartare än genomsnittet.
Det är den roliga slutsatsen, den sorgliga slutsatsen blir att en tvingas ställa sig frågan om feminismen som rörelse är dömd att misslyckas - kommer vissa alltid att vara för dumma för att någonsin lyckas se sambanden och mönstren? Eller, kan förhoppningsvis alla lära sig se mönster och samband lika bra? Jag hoppas på det sista såklart.

I samband med detta hyllande av smarta feminister vill jag rekommendera bloggen
http://www.dinbibel.blogspot.com. Mycket läsvärd.

Det var det, från eders elit-über-extrem-feminist. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback