Osynliga föreningen

Hejhopp.. nu ska vi se.. jag skulle ju skriva om pride och det som hände där. Ja, så ja åkte upp dit men kunde bara stanna två dar så jag har inte så jättemycket att säga som jag hade hoppats på. Så missade jag en massa saker, som Maud Lindströms framträdande, hann bara se henne sitta och dricka öl med sina vänner och smyglyssna på en liten barnvisa om en gris. Annars verkade ju Prideparaden varit klass, största nånsin, men då hade jag redan åkt hem och varit tvungen att sommarjobba, pest o pina.

 

Framförallt hade jag sett fram emot att träffa den feministiska och antirasistiska föreningen Backspace, de skulle ha någon form av happening (?) med papper och pennor (?) på Drottninggatan Centralstation och Götgatan Slussen. Följaktligen släpade jag med mig mina vänner dit. Efter att ha vandrat både Götgatan och Drottninggatan i värmen ikring i en timme kanske, konstaterade vi att Backspace inte fanns där nånstans, och att om de fanns där så märktes och syntes de inte. Alltså dålig happening Backspace, var var ni? Eller fel i schemat..

 

Som sagt, jag hade sett fram emot det rätt mycket, men det verkar inte meningen att en ska få veta nått om Backspace. Det börjar bli svårt att inte tro att Backspace är nått annat än en ytterst hemlig förening för få utvalda, som vill vara svåra. Har sökt på Internet, dom har ingen hemsida, hittade inget. Dom dyker inte upp när dom säger. Det enda jag vet om Backspace är att Devrim Mavi säger att hon är med där på sin F! presentation. Kanske är de som F!:s Feministas (sossarnas feministnätverk)? Nääääää… Ska maila Devrim och fråga om dom, vilka dom är o så.. Om de verkligen skulle finnas skulle det ju va bra menar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback