Galen

Jag tror den här valrörelsen gör mig galen. Jag borde väl kommentera allt som alla riksdagspartierna säger och gör, sossarna som hänger på i hetsjakten på invandrarna i värsta folkpartist-anda, osv.. att det tycks som att hela mediedebatten, den där stora "viktiga" kusligt närmar sig Danmarksnivå, men jag vet inte om det gör nån skillnad. Vi vet redan vilka som är dom galna i det här fallet, vilka vi är och vad vi kan vinna eller förlora. Jag vet inte om jag ska ge galenpannorna mer uppmärksamhet, oavsett hur det går i valet kommer ju kampen fortsätta utanför riksdagshuset i verkligheten. Så det kan tendera att bli lite mer youtube inlägg, lite mer galna bilder på extremister, för att det känns så bra att ha dom där på behörigt avstånd och vägra vilja inse att de fascistiska krafterna fått mer legitimitet och bara skratta åt idioterna. Det är väl egentligen inte så dam ska göra.. Det känns bara som att stapla galenskaper på varandra. Sedan finns det ju andra, som Xiomara http://xiomara.wordpress.com/, som sköter granskningen alldeles lysande i sin solitude. På nått jäkla vänster ;) lyckas hon hålla huvet kallt och tankarna klara.

När valkarusellen är över fortsätter kampen ändå. Så länge lyssnar jag på: http://jaqee.com/

Tillägg: klart ni ska rösta. (såsom Kamikaze sa..) Men det sossarna nu gör är farligt farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback