Några frågor Vad tycker du?

Tycker många av dom där listorna som folk har är så ytliga och ensidiga, så jag gör en liten egen pretto-lista för att bredda o skapa lite mångfald på listfronten. För gärna vidare:

Viktigaste politiska frågan just nu:  feminism/antirasistiska frågor (nähä)
Denna rörelse ligger mig varmast om hjärtat: Feminism/kvinnorrörelser
Denna organisation stödjer jag: Rädda Barnen betalar jag medlemskap i o min feministförening
Mest onödiga kriget: tja, det mot afghanistan kändes väldigt onödigt, ren djurisk reaktion på 11/9.
Vad blir du arg på: sexism/rasism/homofobi/ folk som inte klarar av annorlunda människor
Vad blir du ledsen av: Människor som föraktar svaghet.
Vad blir du glad av: Människor som är öppna och snälla.
Vad gör dig frustrerad: Att prata med sexister rasister.. osv.
När känner du dig maktlös: När media pumpar ut hatpropaganda mot feminister och feminister inte har nån möjlighet att bemöta kritiken.
När känner du att du kan påverka: När jag gör en utställning med min feministgrupp. När jag skriver en insändare.
Vad är din bästa egenskap: min hysteriskt maniska galna humor som bara vissa får uppleva
-" "- sämsta egenskap: har dåligt med tålamod.
Vilken är din kvinnliga förebild: för några år sen Kathleen Hanna, för att hon hade en ball bild på sig själv där det stod "Slut" på magen. Nu är det nog...hm.. uj Fatima Mernissi då.
-" " - manliga förebild: Jämo-mannen är ju ball.
Mest orättvist behandlade offentliga person: Tiina Rosenberg
Mest överskattade offentliga person: Martin Timell (han är ju våldsam!)
Så ofta går jag i tåg för nått jag brinner för: Åtminstone 1 gr om året! ska bli bättre ja lovar.
Den konstnär jag gillar bäst är: Joanna Rytel är tuff och rolig.
Bästa kvinnliga punkarna: devotchkas
Bästa filmen: Ghostworld  /  Svarta Änglar   (olyckliga slut är bättre)


Kommentarer
Postat av: LXO

Stal helt hämningslöst din lista och lade mina egna svar på den! ;)
Ha de!
/LXO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback